Музыкалық жанрлар орындалу әдісімен ерекшеленетін екі үлкен топты құрайды: вокалдық және аспаптық



Дата14.10.2023
өлшемі50,34 Kb.
#185472
Байланысты:
вокал
ӘХҰМ:Exam:????, Декорация және костюм, Мамандыққа кіріспе, 40-khikmet

Музыка ежелгі дәуірде адам сезімдерін көркем бейнелеу тәсілдерінің бірі ретінде дүниеге келді. Оның дамуы әрқашан адамзат қоғамының қажеттіліктерімен тығыз байланысты болды. Алғашында музыка нашар болды және мәнерлі емес еді, бірақ ол өзінің көптеген ғасырлар бойы адамға әсер етуде ерекше күші бар ең күрделі, экспрессивті өнердің біріне айналды.

Классикалық музыка әр түрлі шығармаларға бай, олардың әрқайсысының өзіндік ерекшелігі, мазмұны, мақсаты бар. Ән, би, увертюра, симфония және басқалары сияқты музыкалық шығармалардың түрлері жанр деп аталады.


Музыкалық жанрлар орындалу әдісімен ерекшеленетін екі үлкен топты құрайды: вокалдық және. аспаптық.


Вокалды музыка поэтикалық мәтінмен, сөзбен тығыз байланысты. Оның жанрлары - ән, романс, хор, опера ариясы - барлық тыңдаушылар үшін ең қолжетімді және танымал туындылар. Оларды әншілер аспаптардың сүйемелдеуімен орындайды, ал әндер мен хорлар көбінесе сүйемелдеусіз орындалады.


Халық әні - шығу тегі бойынша музыкалық өнердің ең көне түрі. Кәсіби музыка дами бастағанға дейін, халық әндерінде адамдардың өмірін шынайы және көркем түрде нанымды бейнелейтін жарқын музыкалық және поэтикалық бейнелер пайда болды. Бұл сонымен қатар әуендердің өзіндік сипатында, әуезді құрылымның жарқын өзіндік ерекшелігінде көрінеді. Сондықтан да ұлы композиторлар халық әндерін ұлттық музыкалық өнердің даму көзі ретінде бағалаған. «Біз емес, халық жасайды», - деді орыс операсы мен симфониялық музыкасының негізін салушы М.И.Глинка, «біз тек реттейміз» (процесс).


Кез келген әннің маңызды ерекшелігі - әр түрлі сөздермен әуенді бірнеше рет қайталау. Бұл ретте әннің негізгі әуені сол күйінде сақталған, бірақ әр жолы сәл өзгерген поэтикалық мәтін оған жаңа экспрессивті реңктер береді.


Тіпті ең қарапайым сүйемелдеу - аспаптық сүйемелдеу - ән әуенінің эмоционалды экспрессивтілігін арттырады, оның дыбысына ерекше толықтығы мен жарқырауын береді және аспаптық музыканың көмегімен әуенде жеткізілмейтін поэтикалық мәтіннің бейнелерін «толықтырады». Мысалы, Глинканың әйгілі «Түнгі зефирлер» мен «Блюз ұйықтап қалды» романстарындағы фортепиано сүйемелденуі ырғақты айналатын толқындардың қозғалысын жаңғыртады, ал оның «Ларк» әнінде - құстардың сайрауы. Франц Шуберттің «Орман патшасы» балладасының сүйемелдеуімен жылқының қатты жүгіргенін естуге болады.


ХІХ ғасыр композиторларының шығармаларында. Әнмен қатар романс сүйікті вокал жанрына айналды. Бұл аспаптық сүйемелдеуімен дауысқа арналған қысқа шығарма.

Романстар әдетте әндерге қарағанда әлдеқайда күрделі. Романстардың әуендері кең ән жазу ғана емес, сонымен қатар әуезді және декламациялы (Роберт Шуманның «Мен ашуланбаймын»). Романстарда музыкалық бейнелердің қарама -қарсы орналасуын (М.И.Глинка мен А.С.Даргомыжскийдің «Түнгі зефир», А.П.Бородиннің «Ұйқыдағы ханшайымы») және қарқынды драмалық дамуды (Пушкиннің Глинканың «Мен бір керемет сәтті есімде») кездестіруге болады. өлеңдер).


Вокалды музыканың кейбір жанрлары орындаушылар тобына арналған: дуэт (екі әнші), трио (үш), квартет (төрт), квинтет (бес) және т.б., сонымен қатар хор (үлкен ән) топ). Хор жанрлары тәуелсіз болуы мүмкін немесе үлкен музыкалық -драмалық шығарманың бөлігі болуы мүмкін: опера, оратория, кантата. Бұл-ұлы неміс композиторлары Георг Фридрих Гендель мен Иоганн Себастьян Бахтың хор шығармалары, Кристоф Глюктың батырлық операларындағы хорлар, орыс композиторларының М.И.Глинка, А.Н.Серов, А.П.Бородиннің керемет эпикалық және батырлық-драмалық операларындағы хорлары. М.П.Мусоргский, Н.А.Римский-Корсаков, С.И.Танеев. Людвиг ван Бетховеннің бостандықты дәріптейтін тоғызыншы симфониясының хорлық финалы (Фридрих Шиллердің «Қуанышқа» одасының сөзіне сәйкес) миллиондаған адамдардың керемет фестивалінің суретін жаңғыртады («Құшақтас, миллион»).


Керемет хорларды кеңестік композиторлар Д.Д.Шостакович, М.В.Коваль, А.А.Давиденко құрды. Хор Давиденко «Астанадан оныншы верстте» 1905 жылы 9 қаңтарда өлім жазасына кесілгендерге арналған; оның тағы бір хоры, үлкен ынтамен сіңірілген, - «Көше толқып тұр» - 1917 жылы самодержавиені құлатқан адамдардың қуанышын бейнелейді.


Оратория - хор, жеке әншілер мен симфониялық оркестр үшін негізгі жұмыс. Ол операға ұқсайды, бірақ декорациясыз, костюмсіз және сахналық қойылымсыз концерттерде орындалады (кеңестік композитор С.Прокофьевтің «Әлем күзетінде» ораториясы).


Кантата мазмұны бойынша қарапайым және көлемі бойынша ораторияға қарағанда кіші. Лирикалық, салтанатты, қарсы алушы, құттықтау кантаталары қандай да бір мерейтойлық датаның немесе қоғамдық шараның құрметіне құрылған (мысалы, Чайковскийдің «Политехникалық көрменің ашылуына арналған кантаталар»). Кеңес композиторлары да осы жанрға бет бұрады, қазіргі заманғы және тарихи тақырыптарда кантаталар жасайды (Шостаковичтің «Күн біздің Отанымыздың үстінде жарқырайды», Прокофьевтің «Александр Невский»).


Вокалды музыканың ең бай және күрделі жанры - опера. Ол поэзия мен драмалық әрекетті, вокалды және аспаптық музыканы, мимиканы, қимылдарды, билерді, кескіндеме мен жарық эффектілерін біріктіреді. Бірақ мұның бәрі операдағы музыкалық принципке бағынады.


Опералардың көпшілігінде қарапайым ауызекі сөйлеу рөлі ән айту немесе ән айту арқылы орындалады - речитативті. Оперетта, музыкалық комедия мен комикс операсы сияқты опералық жанрларда ән айту қарапайым ауызекі сөйлеумен ауысады (И.О. Дунаевскийдің «Ақ акациясы», Узейр Гаджибейовтің «Аршин мал аланы», Жак Оффенбахтың «Гофман ертегілері»).

Опералық әрекет ең алдымен вокалдық сахналарда ашылады: ариялар, каватина, ән, музыкалық ансамбльдер мен хорлар. Симфониялық оркестрдің күшті дыбысымен сүйемелденетін жеке ариялар кейіпкерлердің эмоционалды тәжірибесінің нәзік нюанстарын немесе олардың портреттік ерекшеліктерін жаңғыртады (мысалы, Руслан мен Людмила операсындағы Глинка, Игорь мен Кончактың князь Игорьдегі ариялары) Бородин). Жеке кейіпкерлердің драмалық қақтығыстары ансамбльдерде - дуэттерде, терцеттерде, квартеттерде ашылады (Бородиннің «Князь Игорь» операсындағы Ярославна мен Галицкийдің дуэті).


Орыс классикалық операларынан біз музыкалық ансамбльдердің керемет үлгілерін таба аламыз: Наташа мен князьдің драмалық дуэті (Даргомыжскийдің Русалка операсының бірінші актісінен), «Томи емес», Дарлинг жанды триосы (Глинканың Иван Сусанин операсынан). Глинка, Мусоргский, Бородин операларындағы күшті хорлар қалың бұқараның бейнесін адал түрде жаңғыртады.


Инструментальды эпизодтардың операларда маңызы зор: шерулер, билер, кейде тұтас музыкалық картиналар, әдетте актілер арасында орналасады. Мысалы, Римский-Корсаковтың «Көрінбейтін Китеж қаласы мен Қыз Феврония туралы аңыз» операсында Ескі орыс әскерінің татар-моңғол ордаларымен шайқасының симфониялық бейнесі берілген (Керженецте болған өлім). Әр опера дерлік увертюра - операның драмалық әрекетінің мазмұнын көрсететін симфониялық прологтан басталады.


Аспаптық музыка вокалды музыканың негізінде дамыды. Ол ән мен бидің арқасында өсті. Аспаптық музыканың халық шығармашылығымен байланысты көне түрлерінің бірі - вариациясы бар тақырып.


Мұндай шығарма негізгі музыкалық идея - тақырыптың дамуы мен түрленуіне негізделген. Бұл ретте жеке әуезді бұрылыстар, әуендер, ритм мен сүйемелдеу сипаты өзгереді (өзгереді). 18 ғасырдағы орыс музыкантының «Мен өзенге шығуым керек пе» орыс әнінің тақырыбындағы фортепиано нұсқаларын еске түсірейік. I. E. Хандошкина («18 ғасырдағы гусс музыкасы» мақаласын қараңыз). Глинканың «Камаринская» симфониялық қиялында әуелі үйлену тойы «Таулардың артынан, биік таулар» әр түрлі болады, содан кейін «Камаринскаяның» жылдам би әуені.


Тағы бір көне музыкалық форма - бұл әр түрлі билер мен шығармалардың ауысуы. 17 ғасырдағы ескі би сюитасында. билер бір-бірін алмастырды: орташа баяу (неміс allemand), жылдам (француз үні), өте баяу, салтанатты (испанша сарабанда) және жылдам қарқынмен (көптеген елдерде белгілі). XVIII ғасырда. көңілді билер сарабанда мен гиганың арасына енгізілді: гавотте, бурре, минуэт және басқалар. Кейбір композиторлар (мысалы, Бах) жиі сюитаны би формасы жоқ кіріспе шығармамен ашады: кіріспе, увертюра.


Музыкалық шығармалардың біртұтас біртұтас тізбегі цикл деп аталады. Шуберттің «Миллердің махаббаты» мен «Қыс жолы» ән циклдерін, Шуманның «Ақын махаббаты» вокальдық циклін Генрих Гейне айтқандай еске түсірейік. Көптеген аспаптық жанрлар цикл болып табылады: вариация, сюита, ​​аспаптық серенада, симфония, соната, концерт.

Бастапқыда соната сөзі (итальян тілінен «дыбыстан») кез келген аспаптық шығарманы білдіретін. Тек 17 ғасырдың аяғында. Итальяндық скрипкашы Кореллидің шығармаларында 4-6 қозғалыстан тұратын сонатаның ерекше жанры дамыды, ол ең танымалдардың біріне айналды. 18 ғасырдағы екі немесе үш қозғалыстағы сонатаның классикалық үлгілері. композиторлар Карл Филипп Эмануэль Бах (Я.С.Бахтың ұлы), Джозеф Гайдн, Вольфганг Амадей Моцарт, И.Е.Хандошкин құрған. Олардың сонатасы музыкалық образдарда әр түрлі болатын бірнеше бөліктен тұрды. Әдетте екі музыкалық тақырыптың бір -біріне қарама -қарсы орналасуына негізделген жігерлі, тез дамып келе жатқан бірінші қозғалыс екінші қозғалысқа - баяу, әуезді лирикалық шығармаға ауыстырылды. Соната финалмен аяқталды - музыка тез қарқынмен, бірақ бірінші қозғалыстан ерекшеленеді. Кейде баяу бөлікті би туындысы - минуэт ауыстырды. Неміс композиторы Бетховен өзінің көптеген сонаталарын баяу бөлік пен финалдың арасына анимациялық кейіпкер - минуэт немесе сцерзо (итальяндық «әзілден») қойып, төрт бөліктен тұратын жазды.


Жеке аспаптарға арналған пьесалар (соната, вариациялар, сюита, ​​прелюдия, дайындық, ноктюрн) әр түрлі аспаптық ансамбльдермен (трио, квартеттер) бірге камералық музыканың (сөзбе -сөз «үй») өрісін құрайды, олар салыстырмалы түрде шағын орындауға арналған. тыңдаушылар шеңбері. Камералық ансамбльде барлық аспаптардың бөліктері бірдей маңызды және композитордан ерекше мұқият өңдеуді талап етеді.


Симфониялық музыка - әлемдік музыкалық мәдениеттің жарқын құбылыстарының бірі. Симфониялық оркестрге арналған ең жақсы туындылар шындық көрінісінің тереңдігімен және толықтығымен, масштабының ұлылығымен және сонымен бірге музыкалық тілдің қарапайымдылығымен және қол жетімділігімен ерекшеленеді, ол кейде оның мәнерлілігі мен жарқырауына ие болады. визуалды суреттер. Үлкен концерт залдарының жаппай демократиялық аудиториясы үшін композиторлар Гайдн, Моцарт, Бетховен, Лист, Глинка, Балакирев, Бородин, Римский-Корсаков, Чайковский және басқалардың керемет симфониялық шығармалары жасалды.


Симфониялық музыканың негізгі жанрлары - увертюра (мысалы, Гетенің «Эгмонт» трагедиясына Бетховеннің увертюра), симфониялық қиялдар (Чайковскийдің «Франческа да Римини»), симфониялық поэмалар (Балакиревтің «Тамара»), симфониялық сюиталар (» Шехеразаде »авторы Римский-Корсаков) және симфониялар.


Симфония соната сияқты бірнеше жарқын контрастын бөліктерден тұрады, әдетте төрт бөліктен тұрады. Оларды драмалық пьесаның жеке актілерімен немесе роман тарауларымен салыстыруға болады. Музыкалық образдардың сарқылмайтын әртүрлілігінде және олардың қозғалыстарының қарама -қарсы ауысуында - жылдам, баяу, жеңіл би және қайтадан қарқынды - композиторлар шындықтың әр түрлі аспектілерін жаңғыртады.


Симфониялық композиторлар өз музыкасында адамның жігерлі, белсенді табиғатын, өмірдегі қиындықтар мен кедергілермен күресті, оның жарқын сезімдерін, бақыт пен қайғылы естеліктерді, табиғаттың әсем сұлулығын бейнелейді, сонымен қатар - қуатты азаттық қозғалысы бұқара халық өмірінің көріністері мен халықтық мерекелер.


Аспаптық концерт симфонияға және сонатаға ұқсайды. Бұл оркестрдің сүйемелдеуімен жеке аспапқа (фортепиано, скрипка, кларнет және т.б.) арналған өте күрделі жұмыс. Солист пен оркестр бір -бірімен бәсекелес болып көрінеді: оркестр не үнсіз қалады, не жеке құмарлықтағы сезім құмарлығы мен дыбыс үлгілерінің сиқырына таң қалады, сосын оны үзеді, онымен дауласады немесе күшті таңдайды. оның тақырыбын көтеріңіз.

Концерттерді 17-18 ғасырдың көптеген көрнекті композиторлары жазды. (Корелли, Вивалди, Гендель, Бах, Гайдн). Дегенмен, классикалық концерттің авторы ұлы композитор Моцарт болды. Бетховен, Мендельсон, Шуман, Дворак, Григ, Чайковский, Глазунов, Рахманинов, кеңес композиторлары А.Хачатурян, Д.Кабалевский әр түрлі аспаптарға (көбінесе фортепиано немесе скрипкаға арналған) тамаша концерттер жазды.


Музыканың сан ғасырлық тарихы бізге әр түрлі музыкалық формалар мен жанрлардың ғасырлар бойы қалай туып, дамығанын айтады. Олардың кейбіреулері салыстырмалы түрде қысқа уақыт ішінде өмір сүрді, басқалары уақыт сынынан өтті. Мысалы, социалистік лагерь елдерінде шіркеу музыкасының жанрлары өшіп бара жатыр. Бірақ бұл елдердің композиторлары пионерлік және комсомолдық әндер, бейбітшілік үшін күресушілердің ән-марштары сияқты жаңа жанрларды жасайды.


эмоциялар қозғалысы.


Музыкалық драма


Музыкалық стиль


Музыкалық форма


4) формалық немесе формасыздық ретінде көрінетін музыкалық шығармадағы эстетикалық тәртіп ретінде.

5) музыкалық теориялық ғылым бөлімдерінің бірі ретінде.


Осылайша, музыкалық форманың екі категориясы қарастырылады:


а) сөздің кең мағынасында - мазмұнды енгізу тәсілі ретінде;


б) жақын жерде - интегралды композицияға біріктірілген музыкалық шығарманың әр түрлі бөлімдері мен бөліктерін орналастыру жоспары ретінде. Әйтпесе ол аталады композицияның формасы немесе композициялық жоспар.


Композицияның екі жағы бар:


*) сыртқы, музыкалық мазмұнмен, жанр мен тақырыппен, сондай -ақ музыканың болу формаларымен байланысты, бұл әсіресе негізгі жанрлар үшін маңызды.


*) ішкі, ішкі ұйымды, оның жақтарын, элементтерін ашумен байланысты.

Композицияның функциялары:


1) шығарманың мазмұнына байланысты семантикалық;


2) коммуникативті, тыңдау қабылдауын басқаруға бағытталған.


Талдау әдісі және оның формасы


Талдаудың негізгі мәселесі - форма мен мазмұн арасындағы байланыс. Талдау тапсырмалары:


а) музыка қандай сезімдерді, эмоцияларды білдіретінін тұжырымдайды;


б) бұл үшін қандай құралдар қолданылды;

в) мазмұнды композитордың осы стилі, жанры, шығармашылығын тудырған дәуірмен байланыстыру. Жоғарыда келтірілген тармақтарды талдаудың жеке аспектілері ретінде қарастыруға және тәуелсіз формаларға бөлуге болады.


Талдау формалары(Ю.Холопов бойынша) :


1) Талдау практикалық эстетика ретінде. Ол музыка үлгісін ұстанудан және пікір айтудан тұрады. Талдауға енгізілген музыка құбылыстарын қабылдау мен эстетикалық тәжірибе талдаудың белгілі бір бөлігіне нақты-эстетикалық зерттеу, практикалық эстетика сипатын береді.


2) Талдау-сипаттау. Бұл түр жаңа құбылыс сипатталған кезде ғана ғылыми құндылыққа ие болады. Сипаттама-бұл музыкалық мәтінді белгілі терминдерде қайталау.


3) Тұтас немесе кешенді талдау. В.Цукерман әдісі. Ол талдауға композицияға қатысты кең ауқымды ақпаратты тартудан тұрады. Мазмұн мен форма ажырамайтын бірлікте қарастырылады. Цукерман: «Талдау - бұл ғылым мен өнердің синтезі, өйткені ол тек білімді ғана емес, сезімталдықты да қажет етеді».


4) Өлшеудің сандық талдауы. Бұл сөздің тура мағынасында талдау, яғни бүтінді элементтерге бөлу. Бұл мәселе туғызады, себебі негізгі өлшеу объектісі дәл емес.


Кеңірек көзқарас тұрғысынан талдауды синтезден бөліп қарауға болмайды. Бұл ойлау мен таным процесінің екі жағы. Талдау тек кешенді ғана емес, сонымен қатар болуы керек құнды,яғни оның болуын анықтау керек рухани байланыстар.Музыкалық талдау музыканы қалдырмайды, егер:

*) музыканың техникалық құралдарын эстетикалық ретінде ұсынады


*) музыканың дыбыстық түрін сақтайды, яғни музыкалық мысалдармен жұмыс жасайды.


Құндылық талдау эстетикалық тәжірибе арқылы музыканың бейнелі және эмоционалды жағын ашады. Құндылықты талдау әдісінде «құралдар» ең алдымен музыкалық форманың аясында түсіндіріледі. Осыдан - форма ұғымының талдау объектісі ретіндегі басым мағынасы.


Музыкалық сөйлеудің құрылымы


Музыкалық форма құрылым иерархиясымен сипатталады (өзара бағыныштылық). Музыкалық форма бірнеше бөлімнен тұрады, олардың әрқайсысы бөлімшелерге бөлінеді. Кезең келесі бөлімшелерді қамтиды:


1) сөйлем - каденциямен аяқталған кезеңнің ең үлкен бөлігі;


2) сөз тіркесі - сөйлем мүшесі, цезурамен бөлінген;

3) мотив - бір күшті соққымен байланысты форманың минималды конструктивті элементі.


Метрикалық пішін құрылымдары


Уақытша өнер ретінде музыка үшін бөліктердің пропорционалдығы, пропорционалдылығы маңызды. Музыкалық формада күшті соққылардың санына байланысты келесі метрикалық құрылымдар бөлінеді:


1) квадрат - «4 инсульт бөліктері» (Способин). Сквора қозғалыс жанрларына тән (би, шеру);


2) төртбұрышты болмау - квадрат қағидасының бұзылуы (3 + 3; 6 + 6 том.). Орыс халық әндеріне тән.


Екі бөліктен тұратын қарапайым форма


Қарапайым формалар - бұл әрқайсысы периодқа қарағанда күрделі емес 2 немесе 3 бөліктен тұратын формалар. Кезеңнен айырмашылығы - даму бөлімінің болуы. Қарапайым формалар ән немесе би музыкасынан пайда болды. Қолдану аясы - әндер, аспаптық миниатюралар, жанр және тұрмыстық музыка.

Қарапайым 2 бөліктен тұратын формаБұл екі бөлімнен немесе кезеңнен тұратын форма, мұнда бірінші бөлім - музыкалық ойды ұсыну, ал екіншісі - оның дамуы мен аяқталуы. Қарапайым 2 бөліктен тұратын формалар қарама-қарсы болып бөлінеді A + Bжәне дамып келеді A + A1.


1) қарама-қайшы (қайталанбайтын).Құрылымы-ән-хор, жанрлық ерекшеліктері бар («п.» Дубинушка «тармағы).


2) дамытушылық (репрессия): аа1 + ba1, мұнда екінші бөлім екі конструкциядан тұрады: v - «орта» деп аталатын тақырыпты жаңарту және дамыту; a1 - бірінші бөлімнің екінші сөйлемін қайталау.


Үш бөліктен тұратын қарапайым форма.


Қарапайым үш бөліктен тұратын форма-бұл бірінші бөлімі музыкалық ойды ұсыну, екінші бөлігі не оны дамыту, не жаңа музыкалық ойды ұсыну, үшінші бөлігі-қайталау көмегімен аяқталатын форма. Ортаңғы бөліктің тақырыптық материалына байланысты қарапайым 3 бөліктен тұратын форманың 2 түрі бар:


1) дамушы (бір қараңғы) АА1А.Ортаңғы бөлім тоналды-гармоникалық тұрақсыздықпен, тониктен аулақ болуымен, ауытқулармен, фракциялық құрылымдармен, реттілікпен, тақырыпты полифонизациялаумен сипатталады (Чайковский, «Баркароле»).


2) контраст (екі қараңғы) ABA.Ортаңғы бөлім-бұл экспозициялық емес типтегі кезең, онда толықтығы жоқ, соңында тұрақсыз үйлесім жинақталады (Чайковский, «Шулы шар арасында» романсы).

Қайталаудың екі түрі бар:


а) нақты (тура, статикалық, да капо);


б) өзгертілген - әр түрлі, кеңейтілген немесе кішірейтілген (сирек).


Үш бөліктен тұратын қарапайым форма - ABAB үш-бес бөліктен тұратын формасы (Лист, «Махаббат армандары»).


Күрделі пішіндер


Олар 2 немесе 3 бөліктен тұрады, олардың әрқайсысы (кем дегенде біреуі) қарапайым формада. Қарама -қарсы пішінді шарлардың айқын контрастына ие.


Екі бөліктен тұратын күрделі форма

Қолдану аясы - камералық вокал, опералық музыка, сирек - аспаптық музыкада (Моцарт, Фантазия минор). Ол екі түрлі түрде келеді:


1) репертуарлық емес немесе репрессиялық AA1(Бах, WTC II, No2,8,9,10,15,20 прелюдиялары; Скрябин, Прелюдия Оп.11 No 3,16,21);


2) контраст AB. (Бах, WTC I, прелюдия No 3.21). Бөліктердің теңсіздігі форманың тұтастығына ықпал етеді:


а) 1 қозғалыс - кіріспе, 2 - негізгі («Иван Сусанин» операсынан Глинка, квататина мен Антониданың рондосы). Немесе аңшылар хорында (Вебер, «Сиқырлы атқыш» операсы): 2 бөлім - хор.


Үш бөліктен тұратын күрделі форма


Бұл 3 бөліктен тұратын репрессия формасы, олардың әрқайсысы қарапайым форма. Бұл форма біріншісін кейіннен шоғырландыратын екі қарама -қарсы суретті қамтиды. Шығу тарихы: 17 ғасырдағы аспаптық және вокалдық музыка - би циклдары, ария да капо... Қолдану аясы: соната-симфониялық циклдердің ортаңғы бөліктері, жеке аспаптық шығармалар, романстар, ариялар, хорлар. Түрлері:


1) ACA 2) AA1A(ариялар да капо) 3) ABCA(романтиктер)

Бірінші бөлімнің ерекшелігі: контрасттың болмауы - бір қараңғы 2х немесе 3х формасы.


Тарихи ортаңғы бөліктің екі түрі болды:


1) бар орта бөлігі үштік онда жаңа материалды ұсыну дамудан басым болады. Бұл конструкция тұрақты, формасы бойынша толық және тональды-гармоникалық құрылым, шеткі бөліктерден кесурамен анық бөлінген (Рахманинов, G минордың кіріспесі)


2) орта бөлігі - эпизод онда презентациядан гөрі даму басым болады. Бұл құрылыс тоналды, үйлесімді және құрылымдық тұрақсыз, репризге біртіндеп көшуімен (Чайковский, «ақпан»).


Романтиктер үшін трио мен эпизод арасындағы айырмашылық бұлыңғыр.


Қайталану түрлері:


1) дәл (Моцарт, симфония G minor, 3 -ші қозғалыс)

2) әртүрлі


3) динамикалық, құрамында бірінші қозғалыстың тақырыптық материалының бейнелі қайта ойлауы мен жаңа бейнелі контраст (Шопен, Ноктурн минорлы).


Код- дағдарыстан кейінгі дамыған қосымша. Соңғы синтездеу функциясын орындайды. Негізгі ерекшеліктері: органикалық тоникалық нүкте, плагальды бұрылыстар.


Вариация формасы


Вариация - бұл тақырыпты ұсынуға және оны өзгертілген түрде қайталауға негізделген форма: АА1А2 ...Бөлшектердің саны шектелмейді. Мағынасы - бұл тақырыпқа тән әр түрлі бейнелі жағдайларды ашу.


Шығу - халықтық орындаушылық дәстүрмен байланысты. Қолдану аясы - дербес шығармалар, соната -симфониялық циклдердің бөліктері.


Вариацияны (тақырып осылай дамиды) және вариацияны, яғни вариациялық форманы ажырату қажет.

Вариацияның тарихи түрлері:


1) Ежелгі өзгерістер(XVI - XVII ғасырлар). Basso ostinato нұсқалары. 2 түрі:


а) пассакалия- үлкен форма, Maestoso. Баста тұрақты тақырып өзгереді.


б) чакон- камералық, лирикалық. Әдетте үлкен форманың бөлігі. Гармоникалық формула өзгермейді.


17 ғасырдың аяғында Пассакалия мен Чакона арасындағы айырмашылық жойылды (Бах, Чакон Д минор; Гендель, Г минордағы Suite -тен Пассакалия, №7).


2) Қатаң өзгерістер.ВКШ нұсқалары. Фигуралық, сәндік вариациялар.


Тақырып ерекшеліктері:

1) орта регистр, 2) орташа темп, 3) аккорд текстурасы,


4) тақырыптың айқын функционалдығы, 5) тақырыптың ән мен би сипаты,


6) форма қарапайым екі бөліктен тұрады, жиі емес - 3 бөліктен тұрады, тіпті жиі емес - кезең.


Вариация принципі:тақырыпты тұтастай жаңғырту, оны бөлшектермен байыту.


Тақырып өзгереді:мелодиялық үлгі, ырғақ, текстура, қарқын және т.б.


Өзгеріссіз қалу:гармоникалық жоспар, пішін , тональность (бір атпен немесе параллельмен бір рет ауыстырылуы мүмкін).


Әуенді әзірлеу әдістері: а)ою -өрнек, б)ән айту, v)вариантты түрлендіру. (Моцарт, Майорадағы Соната, No11, 1 -ші қозғалыс).

3) Еркін нұсқалар.Олар XIX ғасырдың басында романтикалық композиторлардың шығармашылығында өздерін танытты. Жанрлық сипаттамалық вариациялар. Әр вариация тақырыпқа негізделген дербес шығармаға ұқсайды. Тақырып - бұл қарама -қарсы бейнелерді жасау үшін ақтау. Вариация принципі: тақырып элементі - тәуелсіз даму объектісі (Рахманинов, «Паганини тақырыбындағы рапсодия»).


Қос вариация.


Бұл екі тақырыптағы нұсқалар. Тақырыптар әрқайсысы бойынша әр түрлі болуы мүмкін және өз кезегінде (Глинка, «Камаринская»).


Глинканың вариациялары(сопрано остинато).


Тақырып өзгеріссіз қалады, сүйемелдеу өзгереді (Глинка, Руслан мен Людмила операсынан парсы хоры).


Соната формасы


Соната формасы - бұл бірінші бөлім (экспозиция) екі негізгі тақырыптың тоналды контрастына негізделген форма. 2 -бөлім (даму) оларды интенсивті түрде дамытады. Үшінші бөлім (реприз) тақырыптарды тоналды бірлікке әкеледі.


Сонатаның формасы инструментальды гомофониялық формалардың ішіндегі ең жоғары болып табылады, ол барлық басқа формалардың ерекшеліктерін сіңірді. Күрделі құрылымның арқасында соната формасы жарқын бейнелі контрасттарды көрсете алады, дамуда күрделі мазмұнды бейнелейді және бейнелердің сапалық өзгерісін көрсетеді.


Соната формасы өнер мектебінің композиторларының жұмысында түпкілікті қалыптасты. Ол сонаталық-симфониялық циклдардың шеткі бөліктерінде бір бөліктен тұратын бағдарламаланған оркестрлік шығармалардың (увертюра, фантазия, кескіндеме, поэма) формасы ретінде, опералық увертюра формасы ретінде қолданылады. Ол вокалдық музыкада сирек кездеседі (Глинканың Руслан мен Людмила операсынан Русланның ариясы).


Соната формасы міндетті үш бөлімнен тұрады: экспозиция, әзірлеу және кодтау. Олардан басқа қосымша болуы мүмкін - кіріспе мен код.


Экспозиция


Бұл музыкалық образдардың шоуы, драманың сюжеті. Негізгі және қосалқы бөліктердің тоналды (тақырыптық) контрастына негізделген. Партия мен тақырып туралы түсініктерді ажырату қажет: партия - бұл экспозиция бөлімі немесе реприз. Тақырып - бұл бейнені сипаттайтын музыкалық материал.


Негізгі партия- көбінесе белсенді, ерік-жігерлі сипатта (хорда дыбыстары бойынша қозғалыс, импульсивті ырғақ). Ол көбінесе әртүрлі элементтердің ішкі контрастын қамтиды.


Бүйірлік партия- көбінесе лирикалық сипатта болады. Әдетте бұл әуенді жанр-би тақырыбы. Кейде бүйірлік бөлік бірнеше тақырыптардан тұрады (Бетховен, «Батырлық» симфония, 1 қозғалыс). Көбінесе бүйірлік партияда үзіліс (ауысым) болады - негізгі партияның элементтерін енгізу, байланыстырушы партия. Бұл шиеленісті тудырады, дамудың драмасын болжайды.


Әдеттегі тональды коэффициенттер:


Ч.п. (мамандық бойынша) - wp. (D кілтінде)


Ч.п. (кіші кілтпен) - wp. (қатар параллель)


Экспозицияда негізгі және қосымша партиялардан басқа, бар байлау партиясы , ол негізгі бөлікті бүйір бөлігімен тональды және тақырыптық түрде байланыстырады, негізгі бөлікте жинақталған энергияны шығарады. Байланыстырушы тараптың басты ерекшелігі - тоналды тұрақсыздық. Байланыстырушы бөлік әр түрлі масштабта болуы мүмкін: әзірленген конструкциялардан қысқа жіпке дейін (Шуберт, «Аяқталмаған» симфония, 1 қозғалыс).


Соңғы партия- экспозицияны қорытындылайды, бүйір бөлігінің тоналдылығын бекітеді. Ол көбінесе экспозиция тақырыптарының материалына, сирек жаңа тақырыпқа құрылады.


Дамуы

Бұл музыкалық әрекеттің дамуы мен шарықтау шегі. Экспозициядағы тақырыптардың қарама -қарсылығы не тереңдейді, не тегістеледі. Көбінесе, даму негізгі партияның тақырыбына негізделеді, өйткені неғұрлым белсенді және ішкі қарама -қайшылықтар. Тақырыпты дамытудың негізгі әдістері:

1) тақырыпты элементтерге бөлу және олардың тоналды, гармоникалық, текстуралы, регистрлік, тембрлік дамуы.


2) тақырыпты полифонизациялау.


Даму бірнеше бөлімдерден тұруы мүмкін, олардың әрқайсысының өзіндік шыңы бар (толқындар деп аталады). Тұрақсыз функцияның энергиясының жинақталуына негізделген соңғы бөлім деп аталады прекурсорЭкспозицияда естілмеген жаңа тақырыпты әзірлеудің пайда болуы деп аталады эпизод(Шостакович, «Ленинград» симфониясы, 1 қозғалыс).


Reprise

Бұл тоналды бірлік негізінде тақырыптардың конвергенциясы байқалатын музыкалық әрекеттің ашылуы. Соната формасының қайталануы:

1) дәл (Бетховен, симфония No3, 1 қозғалыс)


2) динамикалық - экспозиция тақырыптарын бейнелі түрде қайта қарау; реприздің басталуы дамудың шарықтау кезеңімен сәйкес келеді (Шостакович, симфония No7, 1 қозғалыс)


3) айна (Шопен, баллада No1, Г минор)


4) толық емес, негізгі бөлігінде жоқ, ол кодада пайда болады (Шопен, Соната No2, В жалпақ минор).


Код

Оның қызметі - даму нәтижелерін қорытындылау, контрастты бірлікке келтіру және негізгі идеяны бекіту. Экспозициядағы контраст неғұрлым күшті болса, даму динамикасы неғұрлым жоғары болса, кодтың мәні соғұрлым жоғары болады. Sonata форма коды екінші дизайнға ұқсас болуы мүмкін. Әдетте, код экспозицияның тақырыптық материалына, сирек жаңа тақырыпқа негізделген.

Рондо Соната


Бұл рондо мен соната формасы арасындағы аралық форма. Схема : AVA S AV1A,қайда ABA- экспозиция, БІЛЕ- эпизод , AB1A- реприз. Орташа (орталық) эпизодты алдыңғы тақырыптарды дамытумен ауыстыруға болады. В.Цукерманның анықтамасына сәйкес, «Рондо соната - бұл үш (кейде төрт) эпизодтан тұратын рондоның бір түрі, онда экстремалды эпизодтар тақырыптық және тональды экспозиция мен репризаның бүйірлік бөліктерімен бірдей қатынаста болады. Түрлері:


1) егер орталық эпизод БІЛЕ- экспозиция тақырыптарының дамуы, онда бұл көзқарас соната формасына жақындайды,


2) егер орталық бөлім БІЛЕ- эпизод, содан кейін - рондо.


Соната формасының белгілері:


*) тақырыптардың тоналды контрасты Aжәне Vбасында және олардың тональды бірлігінде


*) эпизод V- аралық құрылыс емес, Ч. тәуелсіз партия ретінде


Соната формасынан айырмашылығы:


*) Ч. экспозиция мен репризаның соңында т.б.


Рондо белгілері:


*) қайталауды кемінде үш рет орындау


*) жанрлық-би тақырыбы


Рондон айырмашылығы:


*) жаңа эпизодты жаңа кілтпен қайталау.


Қолданылу аясы: соната -симфониялық циклдердің финалы, кейде - тәуелсіз бөліктер түрінде. Кіріспе рондо сонатасына тән емес, коданы жасауға болады. Бетховен, соната №8, финал, орта бөлім - эпизод. Моцарт, соната № 17, финал, орта бөлім - әзірлеу).


Циклдік формалар


Циклдік форма - бұл жалпы түсінікпен біріктірілген бірнеше толық қарама -қарсы бөліктерден тұратын форма.


Циклдік формалардың екі түрі бар:


1) люкс, бөліктердің қарама -қарсылығы басым болады,


2) соната-симфониялық (вокалды-симфониялық, вокалдық, аспаптық) цикл, онда ең бастысы - циклдің бірлігі.


Люкс.

Бұл әр түрлі кейіпкерлердің пьесаларынан тұратын циклдік жұмыс. Люкс бөлмелерінің тарихи түрлері:

1) Антикварлық люкс (партия). XVI-XVIII ғасырлар. Төрт биден тұрады:


а) барлық тапсырыс(Неміс биі) - баяу темп, 4/4, полифониялық;


б) қоңырау(Француз биі) - орташа қарқын, 3/4, полифониялық;


в) сарабанда(Испан биі) - баяу темп, 3/4, аккорд текстурасы;


г) концерт(Ағылшын биі) - жылдам қарқынмен, үштік ырғақ. Негізгі билерден басқа кейде сюитаға қосымша билер енгізілді - гавотте, минуэт, буре және т.б. Люкс кіріспе немесе токкатамен ашылды. (Бах, ағылшын, неміс, француз люкс).


2) ВКШ люксі ... Негізгі жанрлар: кассациялар, диверсиялар, серенадалар (Моцарт, «Кішкентай түнгі серенада»). Міндетті би мен сонаталық-симфониялық циклмен жақындасуды қабылдамау бар.


3) Жаңа люкс (19 ғасырдың 2 ширегі). Оның ерекшеліктері: бағдарламаның үлкен маңызы, бөліктерді белгілі бір сюжет бойынша біріктіру, бөліктердің контрастын күшейту (Шуман, «Карнавал»). Сюита спектакльдің, балеттің, операның негізгі музыкалық нөмірлерінен тұруы мүмкін (Grieg, «Peer Gynt»).


Соната-симфониялық цикл


Соната-симфониялық цикл симфония, соната, концерт, квартет жанрларын қамтиды. Классикалық соната-симфониялық цикл 4 қозғалыстан тұрады, соның ішінде соната түрінде Аллегро, баяу қозғалыс, минуэт (кейінірек сцерзо) және финал. Концерт пен соната жанрында минуэт жоқ. Цикл бөліктерінің композициялық бірлігі тұтастықты қарқынды ұйымдастыруда, тоналды-гармоникалық, тақырыптық және бейнелі байланыстарда көрінеді.


Соната-симфониялық циклдің бөліктері, тұтастай алғанда, композиция ұғымының ашылу кезеңдері болып табылады. Циклдің әр бөлігінің өзіне тән жанрлары мен формалары бар:


1 бөлім(sonata Allegro) - сонатаның формасы.


2 -бөлім(Andante, Adagio) - күрделі 3 бөліктен тұратын форма, дамымай қалған соната формасы, вариация формасы, кейде рондо.


3 -бөлім(Минуэт)-3 бөліктен тұратын күрделі форма.


4 -бөлім(Финал) - сонатаның формасы немесе рондо (рондо соната).


Тональды байланыстар: шеткі бөліктер сол кілтпен немесе аттас, 2 -ші бөлік - S пернесінде, сол атауда немесе параллельде жазылады. Үшінші бөлім негізгі кілтте.


Еркін және аралас формалар


Бұл классикалық және романтикалық музыка формаларының типтік схемаларына сәйкес келмейтін немесе әр түрлі формалардың ерекшеліктерін біріктіретін циклдік емес музыкалық формалар. Еркін формалардың аралас формалардан ерекшелігі - аралас формаларда соната формасы басқа формалармен үйлеседі. Еркін формаларда сюита формалары басқа формалармен біріктіріледі. Еркін формалар музыкалық аспаптық музыканың жанрларымен байланысты (Штраус вальсі, попурри). Рондализм көбінесе жетекші принципке айналады. Әрбір жаңа музыкалық образ толық формада болады. Еркін формалар программасы бар эсселерге тән.


Барокко дәуірінің еркін формалары - орган мен клавьерлік қиялдар мен байланысты жанрлар. 18 ғасырдың 2 -ші жартысындағы еркін формаларға тән белгі - гомофониялық және полифониялық белгілердің қоспасы.


19 ғасырда еркін және аралас формалардың (балладалар, поэмалар, рапсодиялар) маңыздылығының артуы романтизм эстетикасымен анықталады. Олар қарама-қарсы тақырыптардың егжей-тегжейлі экспозициясымен, даму қарқындылығының артуымен, бейнелердің трансформациясы мен конвергенциясымен, реприс-код бөлігінің динамизациясымен сипатталады.


19-20 ғасырларда еркін формалар формаға (бағдарламаға) әсер ететін идеяға негізделген. Жеке «форма композициясы» 20 ғасырдың екінші жартысында композиция принципі болды.


Полифониялық формалар


1) имитациялық, бір тақырыпты дамытуға негізделген.


2) имитациялық емес (қарама-қарсы), әр түрлі тақырыптардың бір мезгілде комбинациясына (контрастына) негізделген.


Полифония 14 ғасырда капелла хорына арналған шіркеудің музыкасы ретінде пайда болды. Негізгі полифониялық жанрлар: фуга, фугетта, ричеркар, өнертабыс т.б.


Фуга

Фуга - имитациялық полифонияның ең жоғары түрі. Фуганың негізгі композициялық элементтері: тақырып, жауап, қарсылық, интермедия (тақырып элементтерін дамытуға негізделген тақырыптарды жүргізу арасындағы құрылыс) және Stretta (тақырыпты басқа дауыспен аяқтамас бұрын бір дауыспен енгізу).

Фуга әдетте үш бөлімнен тұрады:


1 -бөлім- экспозиция. Бұл T-D пропорциясындағы тақырыбы бар дауыстардың дәйекті жазылуы. Тақырыптың 2 -ші және 3 -ші спектакльдерінің арасында, сондай -ақ бүкіл экспозициядан кейін дыбыс аралық болады.


2 -бөлім- тақырыпты бағынышты кілттерде жүргізуге негізделген дамыту. Тақырыптық және Sideshow түрлендірулері қолданылады.


3 -бөлім- реприз. Барлық дауыстарда орындалатын тақырыпты қайтарудан басталады (негізгі кілтте).


Stretta репризде кеңінен қолданылады.


Бір тақырыптағы фуга қарапайым деп аталады, екі тақырып бойынша - қос, үш - үштік. Екі және үш қабатты фугалар бөлек немесе бірлескен экспозицияда болуы мүмкін. Фуга екі бөлімнен тұруы мүмкін: 1 бөлім - экспозиция, 2 бөлім - бос.


Фугетта -шағын фуга, онша маңызды емес сипатта. Модельдеудің қарапайым түрлеріне негізделген.


Вокалды және хор музыкасындағы формация ерекшеліктері


Мәтін мен музыканың синтезі вокалдық форманың кейбір бөліктері аспаптық формаларға қарағанда толық емес екендігіне әкеледі. Осылайша, вокалдық формалардың бастапқы кезеңдері көбінесе жарты цаденспен аяқталады. Көбінесе ішкі құрылымға қатысты еркін болатын бастапқы кезеңдердің шаршы емес құрылымы бар.


Дауыс формаларының тағы бір ерекшелігі - олардың тақырыптық дамуға төмен жарамдылығы - екі себеппен байланысты:


2) поэтикалық мәтіннің біркелкі метрикалық және құрылымдық құрылымымен.


Бұл сонатаның формальды вокалдық музыкада сирек қолданылуының бір себебі.


Поэтикалық мәтіннің біркелкі құрылымы ортасында экспозициялық конструкциялардың құрылымы сақталған, бірақ тональды-гармониялық, әуезді, текстуралық вариациямен бірге жүруіне әкелуі мүмкін. «Вариантты орта» деп аталатын пайда болады.


Аспаптық музыкаға қарағанда, вокалдық музыкада вариантты реприсалар жиі кездеседі.


Вокальды формалар үшін форманың әр түрлі принциптерінің интерпентерациясы өте тән, бұл синтетикалық формаларға әкеледі.


Вокалдық музыканың ерекше формаларының ішінде тарихи тұрғыдан өте тұрақты болып шыққан 3 негізгі түрі бар:


1) куплет формасы


2) пішіні әр түрлі


3) дауысты форма.


Музыка - бұл күрделі және түсінуге қиын өнер түрі, өйткені музыка басқа өнер түрлерінен айырмашылығы тек есту қабылдауына бағытталған. Музыканың мазмұны неден тұрады деген сұраққа әр түрлі көзқарастар бар:


1) «Музыка - бұл туа біткен, ішкі нәрсе, өмірден алынған тәжірибені қажет етпейді» (И. Гете).


2) Г.Лароше: «Музыка дәуірдің жалпы рухын көрсетеді».


3) Э.Ганслик: «Музыкада мазмұн жоқ» (яғни, ақпарат жоқ). «Музыкалық мазмұн - бұл дыбыс формаларының қозғалысы».


4) Б.Асафиев: «Фуга - логика патшайымы».


5) Ең алдымен, музыка адамның эмоционалды әлемін көрсетеді. Эмоцияның өзі маңызды емес, эмоционалды әлем үнемі қозғалыста болады. Сонымен, музыканың негізі эмоциялар қозғалысы.Л.Мазельдің ойынша, музыкада сезім мен ойдың бірлігі болуы керек, яғни эмоцияны түсіну керек, ойды сезіну керек.


Біз музыкалық мазмұнды «байланыс органы» болып табылатын интонациялық естудің көмегімен танимыз. Интонациялық құлақ өзінің әңгімелесуші музыкасының 4 эмоционалды күйін ажыратады:


а) Қоңырау - кенеттен, біртіндеп, еш ойланбастан (жоғары қарай қозғалыс);


б) Сұраныс - айқын, белгісіз (төмен қарай қозғалыс);


в) Ойнау - жанды және жеңіл, шеберлікпен (қозғалыс қозғалысы);


г) Медитация - сабырлы, шамалы (сол бұрылыстарға оралу).


Музыкалық драма


Бұл музыкалық сахна жанрындағы шығармаларда (опера, балет, опереттада) драмалық әрекетті жүзеге асырудың мәнерлі құралдары мен әдістерінің жүйесі. Музыкалық драманың негізінде өнердің бір түрі ретінде драманың жалпы заңдылықтары жатыр: әрекет күштері мен реакция күштері арасындағы күресте ашылатын айқын орталық конфликтінің болуы; драмалық концепцияның даму кезеңдерінің белгілі бір реттілігі (экспозиция, инициация, даму, кульминация, денуанс). Бұл жалпы заңдылықтар музыкалық -драмалық өнердің әр түрінен, олардың экспрессивті құралдарының сипатына сәйкес, белгілі бір рефракцияны табады, ал музыканың рөлі олардың композициясының бірқатар ерекшеліктерін анықтайды, бұл әдеби драманың құрылысынан өзгеше. .


Тарихи даму барысында сахналық әрекетті жүзеге асыруға қызмет ететін белгілі бір формалар дамыды: операда - речитативті, ария, ариозалық, ансамбльдер, хорлар. Балетте - классикалық және кейіпкерлер билері, ансамбльдер. Бұл формалар өзгеріссіз қалмайды. Осылайша, опералық драматургия симфониялық дамудың кейбір әдістерімен (лейтмотивтер және т.б.) байытылған. Музыкалық және сахналық жанрлардың шығармаларында вариативтілік, дөңгелектілік, соната белгілері байқалады.


Драма ұғымы аспаптық музыка шығармаларына да қолданылады. Осылайша, драма - симфонизмнің спецификалық формаларының бірі (өйткені симфонизм әдісі - тақырыптықтың драмалық қалыптасу әдісінен басқа ештеңе емес).


Музыкалық жанрлар және олардың жіктелу принциптері


Музыкалық шығарманың мазмұнын ашуда жанрдың рөлі маңызды. Әдетте, жанр жанр бойынша музыканың әлеуметтік рөлін, болмыстың шарттарын, орындау құралдарының шарттарын білдіреді. Жанрлар - бұл музыкалық шығармалардың тарихи қалыптасқан түрлері, түрлері, сорттары, олар бірқатар белгілермен біріктіріліп, ажыратылады.


В.Цуккерман мен А.Сохор орыс музыкатану жанрының мәселесімен айналысты. Цукерман жанрларды мазмұнының сипатына қарай ажыратады-лирикалық, повесть-эпикалық, моторлық, кескіндеме-бейнелік. Сохор жанрларды спектакль, өмір сүру шарттарына қарай ажыратады - күнделікті (күнделікті), жаппай тұрмыстық, концерт, театрлық. Бұл жанрлардың ең жалпы жіктелуі, олардың ішінде бөлімшелер болуы мүмкін (Бобровский оларды «қосалқы жанрлар» деп анықтайды).


Жанрларды қарапайым және күрделі деп бөлуге болады. Қарапайым - ән, би, шеру. Олар сондай -ақ кішілерге бөлінеді (ән - еңбек, лирика және т.б. Марштар - жерлеу, әскери және т.б.). Қарапайым жанрлар басқаша күнделікті (күнделікті) деп аталады, бұл олардың утилитарлық мақсатына баса назар аударады. Орташа орындау арқылы күрделі жанрларды жіктеуге болады:


1) аспаптық жанрлар - симфониялық, камералық, жеке музыка


2) вокалдық жанрлар - хор, ансамбльдік музыка, жеке сүйемелдеуімен


3) аралас аспаптық -вокалдық жанрлар - кантаталар, ораториялар


4) театр жанрлары - опералар, балеттер, оперетталар және т.б.


Музыкалық стиль


Музыкалық стиль (латын тілінен аударғанда «stylos» - жазуға арналған таяқша, яғни ұсыну тәсілі) - экспрессивті құралдардың жүйелік сипатын бекітетін эстетика мен өнертану туралы түсінік. Эстетикада стиль категориясы 16 ғасырдың соңында пайда болды, кәсіби музыканың дифференциациялануына байланысты, бұған дейін негізінен табынушылық болды. 17 ғасырда стиль жанр мен ұлттық мектептерді сипаттауға арналған. 17 ғасырдан бастап кеңірек мағына қосылды - тарихи кезең стилі (полифониялық стиль мен жаңа стиль - гомофониялық -гармониялық). 19 ғасырда стиль ұғымы тар мағынаға ие болады - композитордың жеке жазу тәсілі. 20 ғасырда бір композитордың шығармашылығының әр түрлі кезеңдерінің кейде күрт айырмашылығына байланысты стиль автордың кез келген кезеңін немесе жеке шығарманы анықтайды.


Музыкалық стиль ұғымы шығарманың экспрессивті құралдарының бірлігін, органикалық байланысын, жеке композитор тіліндегі дәстүрлі мен жаңашылдықтың арақатынасын көрсететін бағалаушы мағынаға ие.


Музыкалық форма


Музыкадағы «форма» ұғымы бірнеше мағынада қолданылады:


1) эстетикалық-философиялық категория ретінде, яғни мазмұнның музыкалық көрінісі немесе мазмұнды іске асыруға бағытталған музыкалық көрініс құралдарының (әуен, гармония, ырғақ, тембр және т.б.) интегралды ұйымдастырылуы. Бұл сөздің кең мағынасында формасы.


2) музыкалық ұғым ретінде, яғни композиция түрі, Асафиев бойынша форма-схема, композиция формасы (мысалы, соната формасы, фуга және т.б.).


3) музыкалық шығарманың жеке, қайталанбас көрінісі ретінде. Асафиев: «Сонатаның бір ғана схемасы бар және сонатаның өзіндік формалары сияқты оның көрініс формалары да көп».


жанр(фр. жанр) - бұл көркем дүние құбылыстарының ең маңызды қасиеттері мен байланыстарын қоршайтын жалпы түсінік, шығарманың формалды және мазмұнды белгілерінің жиынтығы. Барлық қолданыстағы туындылар белгілі бір шарттарды көрсетеді, сонымен қатар жанр ұғымына анықтама жасауға қатысады.


Ариосо- мелодиялық-декламаторлық немесе әндік сипаттағы әуендері бар шағын ария.


Ариа- оркестрдің сүйемелдеуімен жеке әншінің орындауындағы операда, опереттада, ораторияда немесе кантатада аяқталған эпизод.


Баллада- поэтикалық шығармалардың мәтіндерін қолдана отырып және олардың негізгі ерекшеліктерін сақтай отырып, жеке вокалдық шығармалар; аспаптық шығармалар.


Балет- мазмұны би мен музыкалық бейнелерде ашылатын сахналық өнердің бір түрі.


Блюз- қайғылы, лирикалық мазмұндағы джаз әні.


Эпос- орыс халықтық эпикалық ән-аңызы.


Водевиль- музыкалық нөмірлері бар көңілді театрландырылған қойылым. 1) өлеңдер, романс, билері бар ситкомның бір түрі; 2) водевиль пьесасының соңғы өлеңі.


Әнұран- салтанатты ән.


Джаз- импровизациялық, би музыкасының бір түрі.


Диско- жеңілдетілген әуен мен қатаң ритмі бар музыкалық стиль.


Өнертабыс- әуенді әзірлеу мен пішіндеу саласындағы кез келген түпнұсқа табу маңызды музыканың шағын туындысы.


Интермедия- шығарманың бөліктері арасында орындалатын қысқа музыкалық шығарма.


Intermezzo- шағын формадағы пьеса, сонымен қатар операдағы немесе басқа музыкалық шығармадағы дербес эпизод.


Cantata- әдетте солистерге, хор мен оркестрге арналған салтанатты сипаттағы негізгі вокалдық -аспаптық шығарма.


Кантилена- әуезді, ағынды әуен.


камералық музыка - (сөзбе -сөз «бөлме»). камералық шығармалар жеке аспаптарға арналған: сөзсіз әндер, вариациялар, сонаталар, сюиталар, прелюдиялар, күтпеген спектакльдер, музыкалық сәттер, ноктюрндер немесе әр түрлі аспаптық ансамбльдер: трио, квартет, квинтет және т.б., сәйкесінше үш, төрт, қатысады, бес құрал мен барлық бөліктер бірдей маңызды, орындаушылар мен композитордан мұқият өңдеуді талап етеді.


Capriccio- бейнелер мен көңіл -күйдің күтпеген өзгеруі бар импровизациялық қойманың виртуозалық аспаптық бөлігі.


Концерт- бір немесе (жиі емес) бірнеше жеке аспаптар мен оркестрге арналған шығарма, сонымен қатар музыкалық шығармалардың көпшілік алдында орындалуы.


Мадригал- 14-16 ғасырлардағы махаббат пен лирикалық мазмұндағы шағын музыкалық-поэтикалық шығарма.


Наурыз- әдетте ұжымдық шерумен бірге жүретін, өлшенетін темпі, айқын ырғағы бар музыкалық шығарма.


Музыкалық- опера, опереттаның элементтерін біріктіретін музыкалық шығарма; балет, эстрада.


Ноктюрн- xviii - xix ғасырдың басында. 19-шы ғасырдан бастап көбінесе кеште немесе түнде ашық ауада орындалатын, көбіне үрмелі аспаптарға арналған көп бөлімді аспаптық жұмыс. шағын лирикалық аспаптық шығарма.


О Иә- кез келген маңызды оқиғаға немесе адамға арналған салтанатты музыкалық шығарма.


Опера- сөздердің, сахналық әрекет пен музыканың синтезіне негізделген музыкалық -драмалық шығарма.


Оперетта- музыкалық және сахналық комедиялық шығарма, оның ішінде вокалдық және би көріністері, оркестрлік сүйемелдеу және сөйлесу эпизодтары.


Оратория- концерттік орындауға арналған солистерге, хор мен оркестрге арналған шығарма.


үйБұл электронды музыкадағы стиль мен қозғалыс. үй-бұл пост-дискотека дәуірінің би стильдерінің ұрпағы (электро, жоғары энергия, жан, фанк және т. музыкада мезгіл -мезгіл қайталанатын, оның ырғағымен ішінара сәйкес келетін дыбыстық кірістірулермен жұмыс. үйдің қазіргі заманғы маңызды стильдерінің бірі-бұл прогрессивті үй.


Қайырмасы - үлкен әншілер тобына арналған шығарма. хор шығармалары екі үлкен топқа бөлінеді - аспаптық (немесе оркестрлік) сүйемелдеуімен (капелла).


Өлең- ән айтуға арналған өлең. оның музыкалық формасы әдетте куплет немесе странадан тұрады.


Попури- бірнеше танымал әуендердің үзінділерінен тұратын шығарма.


Ойнаңыз- шағын көлемдегі аяқталған музыкалық шығарма.


Рапсодия- рапсоданың орындалуын жаңғыртқандай, халық әндері мен эпикалық аңыздардың тақырыптары бойынша музыкалық (аспаптық) шығарма.


Реквием- жерлеу хор жұмысы (жерлеу массасы).


Романтика- музыкалық сүйемелдеуімен дауысқа арналған лирикалық жұмыс.


R&B (Rhythm-N-Blues, English Rhythm & Blues)ән мен би жанрының музыкалық стилі болып табылады. бастапқыда 1930-1940 жылдардағы блюз мен джаз трендтеріне негізделген бұқаралық музыканың жалпыланған атауы. Қазіргі уақытта R&B қысқартылған қысқартуы қазіргі ритм мен блюзге қатысты қолданылады.


Рондо- негізгі бөлігі бірнеше рет қайталанатын музыкалық шығарма.


Серенада- сүйіктінің құрметіне орындалатын люта, мандолина немесе гитараның сүйемелдеуімен жазылған лирикалық ән.


Симфония- оркестрге арналған музыкалық шығарма, сонаталық циклдік түрде жазылған, аспаптық музыканың ең жоғары түрі.


Симфониялық Музыка- камерадан айырмашылығы, ол үлкен бөлмелерде орындалады және симфониялық оркестрге арналған. симфониялық туындылар мазмұнның тереңдігімен және әмбебаптығымен, көбінесе масштабының ұлылығымен және сонымен бірге музыкалық тілдің қолжетімділігімен сипатталады.


Үндестік- әр түрлі биіктіктегі бірнеше дыбыстың бір мезгілде дыбысталуындағы комбинация.


Соната- әр түрлі темп пен сипаттағы үш немесе төрт бөліктен тұратын музыкалық шығарма.


Сонатина- кішкентай соната.


Люкс- ортақ ұғыммен байланысқан бірнеше ұқсас емес бөліктерден бір немесе екі аспапқа арналған шығарма.


Симфониялық Өлең- өнер синтезінің романтикалық идеясын білдіретін симфониялық музыка жанры. симфониялық поэма-бұл бағдарламаның әр түрлі көздеріне (әдебиет пен кескіндеме, сирек философия немесе тарих; табиғат суреттері) мүмкіндік беретін бір бөліктен тұратын оркестрлік шығарма.


Toccata- жылдам қозғалыстағы клавиатуралық аспапқа арналған виртуозды музыка туындысы.


Тон- белгілі бір дыбыстың дыбысы.


Ұша- қысқа музыкалық сәлемдесу.


УвертюраБұл операға, балетке, драмаға кіріспе ретінде қызмет етуге арналған оркестрлік шығарма. бейнелеу мен формада көптеген классикалық увертюра симфониялардың алғашқы қозғалыстарына жақын.


Қиял- еркін формадағы музыкалық шығарма.


Элегия- қайғылы сипаттағы музыкалық шығарма.


Этюд- виртуоздық үзінділерге негізделген музыкалық шығарма.


Бір мақалада музыканың қандай жанрлары бар деген сұраққа жауап беру өте қиын екенін бірден ескертеміз. Музыка тарихында көптеген жанрлар жинақталды, оларды өлшеуішпен өлшеуге болмайды: хоре, романс, кантата, вальс, симфония, балет, опера, прелюдия және т.б.


Бірнеше ондаған жылдар бойы музыкатанушылар музыкалық жанрларды жіктеуге тырысатын «найзаларды сындырады» (мазмұнының сипаты бойынша, мысалы, қызметтері бойынша). Бірақ типологияға тоқталмас бұрын, жанр ұғымын нақтылайық.


Музыка жанры дегеніміз не?


Жанр - бұл белгілі бір музыкаға қатысты модельдің бір түрі. Оның орындаудың белгілі бір шарттары, мақсаты, мазмұны мен формасы мен сипаты бар. Сонымен, бесік жыры мақсаты - баланы тыныштандыру, сондықтан оған «тербелетін» интонациялар мен тән ырғақ тән; в - музыканың барлық экспрессивті құралдары нақты қадамға бейімделген.

Музыканың қандай жанрлары бар: классификациясы


Жанрлардың қарапайым жіктелуі орындау тәсіліне сәйкес. Бұл екі үлкен топ:

аспаптық (марш, вальс, этюд, соната, фуга, симфония)


вокал жанрлары (ария, ән, романтика, кантата, опера, мюзикл).
Жанрлардың тағы бір типологиясы спектакльді қоюмен байланысты. Ол музыка жанрлары:

салт және табынушылық (забур, масс, реквием) - олар жалпыланған бейнелермен, хорлық принциптің үстемдігімен және тыңдаушылардың көпшілігінде бірдей көңіл -күймен сипатталады;


жаппай үй шаруашылығы (ән, марш пен бидің түрлері: полька, вальс, рагтайм, баллада, гимн) - қарапайым формада және таныс интонациялармен ерекшеленеді;
концерт жанрлары (оратория, соната, квартет, симфония) - концерттік залдағы типтік қойылым, автордың өзін көрсетуі ретінде лирикалық үн;
театр жанрлары (мюзикл, опера, балет) - олар әрекетті, сюжетті және декорацияны қажет етеді.
Сонымен қатар, жанрдың өзін басқа жанрларға бөлуге болады. Сонымен, серия операсы («байсалды» опера) мен буфа -опера (комикс) де жанр болып табылады. Сонымен қатар, жаңа жанрларды құрайтын тағы бірнеше сорттар бар (лирикалық опера, эпикалық опера, оперетталар және т.

Жанр атаулары


Музыка жанрларының атаулары мен олардың пайда болуы туралы тұтас кітап жазуға болады. Атаулар жанрдың тарихы туралы айта алады: мысалы, би «крыжачок» атауының алдында бишілердің крестте орналасуына байланысты (белорус тілінен «крыж» - крест). Ноктурн («түн» - француз тілінен аударғанда) түнде ашық аспан астында орындалды. Кейбір атаулар аспаптардың аттарынан (фанфар, музет), басқалары әндерден (Марсельеза, Камаринская) шыққан.

Музыка басқа ортаға ауысқанда жанр атауын алады: мысалы, халық биі - балетке. Бірақ бұл керісінше болады: композитор «Жыл мезгілдері» тақырыбын алып, шығарма жазады, содан кейін бұл тақырып белгілі бір формада (4 маусым 4 бөлім) және мазмұнының сипаты бар жанрға айналады.


Қорытынды орнына


Музыканың қандай жанрлары туралы айтатын болсақ, жиі кездесетін қатені айтпай кетуге болмайды. Бұл классикалық, рок, джаз, хип-хоп сияқты жанрлар деп аталатын кезде түсініктердің шатасуы. Бұл жерде жанр - бұл оның негізінде туындылар жасалатын схема екенін есте ұстаған жөн, ал стиль бұл шығарманың музыкалық тілінің ерекшеліктерін көрсетеді.

Музыкадағы стиль. Музыка жанрларының жіктелуі


Тақырып 1.3. Музыкалық жанрлар


Мақсат: музыка стилімен таныстыру, музыкалық жанрлардың жіктелуі.


1. Музыкадағы стиль


«Стиль» сөзі латын тілінен шыққан және аудармада баяндау, сөйлеу әдісі дегенді білдіреді. Стильмузыкада ондағы барлық элементтер мен әдістердің жиынтығы, оның «соңғы» түрі деп аталады. Стильдерді әдетте композитор мен дәуір бойынша жіктейді.


Стиль білдіреді:


Әр түрлі тарихи дәуірлердегі көркемдік тенденциялардың бейнелі принциптерінің тұрақты бірлігі;


Жеке шығармаға да, жалпы жанрға да тән белгілер;


Жеке композиторлардың шығармашылық мәнері.


Музыкадағы стиль белгілі бір тарихи кезеңдегі басқа өнер түрлерінің: барокко, классизм, романтизм, импрессионизм, экспрессионизм және т.


Барокко(Итальяндық барокко - оғаш, әдепті, оғаш) - 16 ғасырдың аяғынан 18 ғасырдың бірінші жартысына дейін өнерде үстемдік еткен стиль. Барокко феодалдық-католиктік реакцияға және озық күштердің белсенді көтерілуіне байланысты дәуірдің ішкі қайшылықтарын көрсетті. Жанрлардың жетекші позициясы - фуга, кантата, оратория, опера, сонатаның аспаптық жанрларының пайда болуы, концерт. Барокко дәуірінің ең жарқын өкілдері А.Вивальди, Ж.С.Бах және Г.Ф.Гендель болды.


Классицизм(бастап лат.классикалық - үлгілі) – 17-18 ғасырлардағы өнер стилі. Классицизм идеалдары рационализм философиясының идеялары болды - болмыстың рационалдылығына сену, әмбебап тәртіптің болуы, адам табиғатының үйлесімі.


Классицизмнің ең жоғары сатысы болды Веналық классикалық мектепДж. Хайдн, В.А. Моцарт және Л. ван Бетховен жататын 18 - 19 ғасырдың басындағы еуропалық музыкалық мәдениеттегі көркемдік бағыт. Олардың әрқайсысы жарқын даралық болды: Гайдн стилі әлемді жарқын қабылдау болды, жетекші рөл жанр мен күнделікті элементтер болды; Моцарттың лирикалық және драмалық бастауы бар; Бетховенде - күрестің ерлік пафосының көрінісі.


Романтизм(бастап Француз romantisme) - 18 ғасырдың аяғы - 19 ғасырдың басындағы көркемдік бағыт. Музыкалық өнердегі бағыт ерекшеліктері - жарқын жеке тұлға, жеке бастама, адамның эмоционалды өмірінің көрінісі, рухани көтерілу, халық шығармашылығына қызығушылық, жансыздықты жоққа шығару, рельефтік бейнелеу, әлемге фантастикалық көзқарас. Лирикалық бастама романтиктердің музыкалық дамудың шексіз болуына деген ұмтылысын, сондай -ақ композиторлардың камералық формаларға (өлеңдер, балладалар, қиялдар) қызығушылығын анықтады.


Музыкадағы романтизмнің жарқын өкілдері: Ф.Шуберт, Ф.Мендельсон, Р.Шуман, Р.Вагнер, И.Брамс, Ф.Лист, Ф.Шопен, Н.Паганини және т.б.

Импрессионизм(бастап Французәсер) Батыс Еуропада 19 ғасырдың соңғы ширегі - 20 ғасырдың басында пайда болды. Сипаттамалық ерекшеліктер - бұл тез әсерлерді, шабытты пейзажды, психологиялық нюанстарды енгізуге, түрлі -түсті жанрлық эскиздер мен музыкалық портреттер жасауға ұмтылыс.


Музыкадағы импрессионизмнің классикалық көрінісі - француз композиторлары К.Дебюсси мен М.Равельдің шығармашылығы.


Реализм(кеш лат. realis - материалдық, шынайы) - шындықтың шынайы және жан -жақты көрінісін автордың айқын позициясымен, кейіпкерлер мен жағдайлардың типизациясымен, жеке адамның құндылығы мәселесіне қызығушылықпен байланысты шынайы және жан -жақты бейнелеуді білдіретін шығармашылық әдіс. қоғамда.


19 ғасырдың екінші жартысындағы Батыс Еуропа композиторларының шығармаларында реализм Ж.Бизе, Г.Верди, Дж.Брамс, Ф.Лист және т.б.


Орыс музыкасындағы реалистік мектептің негізін қалаушы М.И.Глинка болды, оның дәстүрлері А.С.Даргомыжский, А.П.Бородин, М.П.Мусоргский, Н.А. Римский-Корсаков, П.И.Чайковский, С.В. Рахманинов және басқалар.


20 ғасыр музыкасында реализм С.С.Прокофьев, Д.Д.Шостакович, А.И.Хачатурян, Г.В.Свиридов, Р.К.Щедрин және т.б.


Экспрессионизм(бастап лат. expressisis - экспрессия) - ХХ ғасырдың бірінші ширегіндегі еуропалық өнердегі үрдіс, ол адамзаттың Бірінші дүниежүзілік соғыс қарсаңында және соғыстан кейінгі трагедиялық көзқарасына негізделген. Экспрессионизм - бұл әлемнің абсурдтығына және адамның қорлануына наразылық.


Музыкадағы экспрессионистік бағыттың өкілдері - А.Шенберг, А.Берг, Б.Барток және т.б.


2. Музыкалық жанрдың классификациясы


Музыка жанры (бастап лат.тегі - тұқым, түр) - көркемдік жалпылаудың маңызды құралдарының бірі. Музыкалық жанрлар көп мағыналы ұғым бола отырып, музыкалық шығармалардың тарихи қалыптасқан түрлері мен түрлерін олардың шығу тегіне, мақсатына, әдісіне, орындау мен қабылдау шарттарына, сонымен қатар мазмұны мен формасының ерекшеліктеріне байланысты сипаттайды.


Бойынша шығу тегі мен өмірлік мақсатыжанрлар күнделікті өмір мен белгілі бір өмірлік функциялары жоқ жанрларға бөлінеді. Тұрмыстық (негізгі) жанрлар әр түрлі күнделікті, еңбек, ритуальды жағдайларда музыканың атқаратын қызметтеріне байланысты болуы керек ән, би, шеру . Қосалқы жанрлар ( опера, симфония, балетжәне басқалары), біріншісінен айырмашылығы, шығармашылық дербестігіне байланысты. Сонымен қатар, музыканың қосалқы жанрлары контент-ассоциативті модельдерге қарағанда негізгі жанрлармен генетикалық байланысты.


Бойынша болу тәсілі мен шарттарымузыкалық жанрлар болып бөлінеді камера және концерт ... Камералық жанрлар (квартеттер, трио, сонаталар, романстар, пьесалар)музыканы үй жағдайында ойнау тәжірибесінің арқасында; концерт жанрлары (концерттероркестрмен жеке аспаптар үшін) олардың шеберлігімен - концерттік орындауға арналған.


Бойынша орындаушылардың құрамы мен орындау әдісімузыкалық жанрлар бөлінеді вокалды және аспаптық ... Вокал жанрлары өз кезегінде шартты түрде солоға бөлінеді ( ән, романтика, ария),ансамбль мен хор. Спектакльге қатысушыларға байланысты таза вокалдық және вокалдық-аспаптық жанрлар ажыратылады. Вокалды және аспаптық камералық (бір немесе бірнеше аспаптардың сүйемелдеуімен вокалдық жұмыс) және оркестрге бөлінеді. Оркестр кіреді ораториялар, массалар, реквиемдер.


Аспаптық жанрларға соло жатады (баллада, поэма, лирикалық миниатюра),ансамбль (квартет, сонатасүйемелдеуімен жеке аспап үшін) және оркестр (симфониялар, концерттер, увертюра).


Өлең(бастап лат.кантус) - музыка мен поэтикалық образдар арасындағы байланысқа негізделген вокалды халықтық және кәсіби музыканың ең кең тараған жанры. Әдетте, өлең өлең түрінде болады. Ән жанрындағы туындылардың бірнеше жіктелуі бар - мазмұны (бесік жыры, лирика, би, тарихи және т.б.), шығу тегі мен өмір сүру саласы (қалалық, шаруа), қойма (монофониялық және полифониялық), орындау формаларына сәйкес. (жеке және хормен, сүйемелдеумен және онсыз).


Би(бастап НемісТанз) - бұл өнер түрі, оның көркем бейнесін жасаудың негізгі құралы - қозғалыс.


Би тарихы мыңдаған жылдарға созылады. Оның қалыптасуының бастапқы кезеңінде би синкретикалық түрде - ән, би және дыбыстық сүйемелдеудің бірлігі ретінде өмір сүрді. Ежелгі Үндістанда биді заттардың мәнін ашу деп түсінді. Ежелгі Грецияда би адамның көңілін көтеру құралы ретінде құрметке ие болды. Ортағасырлық Еуропа елдерінде және Ресейде би халық арасында өмір сүре бергенімен, христиандық моральмен мойындалмады.


Гавотте(бастап Француз gavotte) - француз шыққан қалыпты би; гавот биі, Франция аймағының тұрғындары.


Минуэт(бастап Француз menu pas - шағын қадам) - француз шыққан би.


Мазурка(дәлірек айтқанда - Мазурия тұрғындарының атынан Мазуров - Мазуров) - екпінді екіншісіне, кейде үшінші ритмге ауысуы бар үш ұрысты би.


Полонез(бастап Французполонез - «жаяу би», би -қоғам) - салтанатты сипаттағы поляк биі, бастапқыда ауыл тұрғындары, содан кейін олар үшін корт шарлары ашылды.


Краковяк- Краков воеводствосында пайда болған қос жарнақты поляк биі.


Вальс(бастап НемісВальцен - биде иіру) - алға жылжумен ұштасқан тегіс иіруге негізделген тегіс би; Австрия, Чехия, Германия билерінен пайда болды.


Полка(бастап чех.полька - жартылай адым, жартылай) - жанданған және қарапайым чех биі.


Галлинг(Норвегияның оңтүстік -батысындағы аңғар атауынан) - норвегиялық қалыпты ерлер биі.


Камаринская- Орыс халық биі әні мен биі (негізінен ерлерге арналған), би, негізінен күлкілі сипатта. Музыкалық өлшемі 2/4, кейде 3/4.


Трепак- Орыс халық биі, шапшаң, ырғақты дәл, соққымен. Негізгі фигураларды бишілер өздерінің ептілігі мен тапқырлығын көрсететін импровизацияланған; көлемі 2/4.


Хопак(Укр. gop -тан - би кезінде айтылатын леп; демек, gopati етістіктері - тепкілеу, гопкати - секіру) - украин халық биі, жылдам, шапшаң; ерлер ептілікпен жарысатын биік секірулерге дейін күрделі фигураларды импровизациялайды; көлемі 2/4.


Bulba(Белорус - картоп) - қазіргі заманғы белорус халық биі әні. Оны қыздар халық полкасының кейпінде айтады және билейді. Қарқын серпінді, серпінді, өлшемі екі рет.


Крижачок(белорус крыжынан, поляк крызы - крест), Беларусь пен Польшадағы халық әні мен биі. Музыкалық өлшемі 2/4 және 4/4.


Лезгинка- Дағыстанда тұратын лезгиндердің халық биі. Қазіргі кезде ол Кавказ халықтарының барлығына дерлік таралған (грузиндер, кабардиндер, осетиндер, ингуштер, шешендер және т.б.).


ХХ ғасырда танымал болды румба(Африкалық-американдық би екі реттік уақытта, ритмі күрт синхрондалған және әлсіз соққыларға екпінмен), фокстрот(бастап Ағылшынтүлкі - түлкі мен трот - жылдам қадам, марш ырғағымен орташа жылдамдықтағы салон биі), Чарлстон(Чарлестоннан шыққан балдық би, фокстроттың бір түрі), самба(қалалық шыққан жанданған бразилиялық би) және т.б.




Наурыз(бастап Французмарше - шеру, алға жылжу) - музыкалық жанр, оған тән ерекшеліктер қатаң, өлшенген темп, айқын ырғақ. Марштың түрлері: әскери, спорттық, жерлеу. Марш - қолданбалы мағынадан басқа, сахналық музыка жанры (М.И. Глинканың «Руслан мен Людмила» операсынан Черномор маршы, П.И. Чайковскийдің «Щелкунчик» балетінен наурыз) және концерттік музыка (Балалар альбомынан ағаш сарбаздары маршы) П.И.Чайковский).

Достарыңызбен бөлісу:




©www.engime.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет