Орындаған: Бекболатқызы Аяулым Тобы: 201



Дата06.01.2022
өлшемі1,22 Mb.
#109934
Байланысты:
12-апта.философ
Ахмет Байтұрсынұлы және ұлттық терминология

Қазақ Ұлттық Педагогикалық Қыздар Университеті

12-ТАпсырма:

Орындаған: Бекболатқызы Аяулым

Тобы: 201

Мамандығы: Мектепке дейінгі оқыту және тәрбиелеу

Қабылдаған: Курманбаева Ляззат Тулбаевна


Қоғам және мәдениет

Жоспар

  • Кіріспе

  • Қоғам философиялық ұғым ретінде.

    Негізгі бөлім
  • Антикалық философиясындағы әлеуметтік ой: Платонның идеалды мемлекеті, Аристотельдің «Политикасының» негзгі тұжырымдамалары.
  • Адам саяси жануар ретінде. К.Маркс: таптық қоғам. К.Поппер «Ашық қоғам».
  • «Қоғамдық сана» ұғымы. Қоғамдық сананың түрлері. Қоғамның типтері. Ақпараттық қоғам.
  • Мәдениет, оның табиғаты мен мәні.
  • Қорытынды
  • Пайдаланылған әдебиеттер

Қоғам философиялық ұғым ретінде.

Қоғам — әлемнің бір бөлігі, белгілі бір мақсаттарды іске асыру жолында әрекет етіп жатқан субъектілердің (тұлғалардың, топтардың, этностардың, мемлекеттердің) байланыс нысандары. Яғни, қоғам үғымындағы негізгі мәселе — адам және оның ұйымдасу нысандары, бұл ретте қоғамды зерттейтін басты ілімді әлеуметтану деп атайды. Ал мәдениет осы тұрғыдағы қоғамның белгілі бір қасиеті, көрінісі, сипаты мазмұнында қолданылады.

Қоғам


Қоғам – қауымдастық, жалпы, біріккен, ұжымдық мағыналарымен байланысты

Қоғам – адамдар және олардың өмір сүруі мен қызмет ету барысындағы бірлестік формасы


ХYII ғ. Т. Гоббс

«Қоғамдық келісім» теориясы:

қоғам мүшелерінің келісім бойынша өз бостандықтары үшін мемлекетке қайтарымы


Платон :антикалық дәуірде қоғам «мемлекет» түсінігімен байланыстырылды

Аристотель: өзара тиімді қатынасқа негізделген әлеуметтік байланыстар

ХYI ғ. Н.Макиавелли: мемлекет қоғамның бір жағдайы

ҚОҒАМ-

әртүрлі компоненттерден тұратын әлеуметтік

байланыстар жүйесі.


Зерттеуші ғалымдар

18 ғ. А. Смит қоғамды адамдардың еңбек одағымен

О. Конт: қоғамның эволюциясы тарихи өсудің үрдісі және дифференциясы

  • К.Маркс: Қоғам – адамдардың өзара бірге әрекет етуі нәтижесінде қалыптасқан қатынастарының жиынтығы.

Мәдениет – философиялық ой-толғамның аса маңызды, терең теориялық мәнді ұғымдарының бірі. Мәдениет ұғымы қоғам өмірінің түрлі салаларына байланысты жиі қолданылады. Қысқасы, бұл ұғым саналы іс-әрекет жемісін даму процесінде көрсетуге бағытталған. Әрбір тарихи дәуірдің өзіндік мәдениеті бар. Сол сияқты әр халықтың өзіне ғана тән дәстүрлері болады. Бұдан мәдениеттің көп түрлілігі ондағы жалпылықты, әмбебаптықты теріске шығарады деген қорытынды тумайды.

Керісінше, мәдениеттің нақтылы – тарихи түр алуы оның мазмұнының күрделілігін және ондағы жалпы ерекшеліктің диалектикасын білдіреді. Мәдениеттің негізі – еңбек.


Экономикалық

Әлеуметтік

Саяси

Рухани.

Қоғам салалары:

Адамдардың қоғамға бірігуіне басты негіз

  • Э.Дюркгейм - Рухани ақиқат.
  • М.Вебер- Адамдардың өзара әрекеті.
  • К.Маркс- адамдар қатынасының жиынтығы
  • Т.Парсонс- адамдар арасындағы қатынастар жүйесі.
  • Н.Смелзер-географиялық шекара, ортақ заң шығару жүйесі, ұлттық шығу тегінің бір болуы

Қоғамның даму сатысы өзіне сай келетін мәдени деңгейімен сипатталады, мәдениет қоғам жағдайына тәуелді

Мәдениет пен қоғам өзара тікелей байланысты.. Бірақ бұл диалектикалық байланысты нақты негізде қарау керек, себебі қоғам мен мәдениеттің арақатынасында қайшылықтар да жиі кездесіп отырады.



Қоғам мен мәдениет

Мәдениет адамның әлемі

  • Мәдениет шынайы адамдық құбылыс, адам бар болған жерде мәдениет те бар. Ал адамның санасының түбегейлі қасиеті – оның интенционалдығы. Бұл термин адамның о баста өз өзімен ғана шектеле алмайтындығын, қашанда өзінің нақты болмысынан тысқарыға ұмтылатындығын білдіреді. Ал мәдениеттің мәні оның болмыстық сұхбаттылығында, әмбебаптылығында. Басқа-үшін-болу – адамның да, мәдениеттің де мағыналық анықтамасы. Жалпы, болу дегеніміз – қарым-қатынаста болу деген сөз.

Қорытынды

  • Қорытындылай келе, Ұлттар мен ұлыстардың, ұлттық және этникалық топтардың өзара мүдделілігімен беки түскенде ғана ұлтаралық қарым-қатынас мәдениетіндегі ұлттық және жалпыадамзаттықтың бірлігіне қол жеткізіледі. Бүгінде тұтастай алғанда, ұлтаралық қарым-қатынас мәдениетіндегі ұлттық пен жалпыадамзаттық мәселелерінің шешілуі әр түрлі халықтардың тату шаңырақ астына, келешекке ие ХХІ-ғасырдың тұрақты қоғамына бірігуіне септігін тигізері сөзсіз.

Қолданылған әдебиеттер:

Қолданылған әдебиеттер:

 

 

 

  • http://lib.kazmkpu.kz/info/kz
  • Философияның қысқаша тарихы. Сократтан Дерридаға дейін (Джонстон Д.,Астана 2018)
  • http://kk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B0%D1%8F%D1%81%D0%B0%D1%82%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%83
  • http://kitaphana.kz/ru/downloads/referatu-na-kazakskom/238-sayasattanu/3276-caiasi-zhyie-.htmlhttp://referat.resurs.kz/ref/kogamnin-sayasi-zhuyesi-kizmetinin-tusinigi
  • Батыс философиясының жаңа тарихы. 1-том: Антика философиясы(Кенни Э.Астана 2018)

Назарларыңызға Рахмет!



Достарыңызбен бөлісу:




©www.engime.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет