Мазмұны: Кіріспе; М. Хайдеггер онтологиясының негізгі ұғымдары; Қорытынды; Пайдаланылған әдебиеттер тізімі. 1 Кіріспе



Дата04.10.2022
өлшемі21,1 Kb.
#151659
Байланысты:
Философия 4-лек Соөж
sayasattanu rub 1-1, казак тили адебиети, Сапалық анализ 40 cұрақ Практикалық-1, stud.kz-31636, À? Òà?àì ?íä³ð³ñ³ ôàêóëüòåò³ Àñòû? ?í³ìäåð³ æ?íå ??äåó ?íä³ð³ñòå, 1, Өтінім Туризм менеджері қаз, лекции гидтер, Статистика рк-2

Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті
«Педагогика және психология» институты

СОӨЖ
Тақырыбы:«М.Хайдеггер онтологиясының негізгі ұғымдары»


Орындаған: Логопедия 1-топ
2-курс студенті Ыдырыс Жаңылай
Тексерген: Джанкадыров С.С

Алматы 2022




Мазмұны:

1. Кіріспе;


2.М.Хайдеггер онтологиясының негізгі ұғымдары;


3. Қорытынды;


4. Пайдаланылған әдебиеттер тізімі.




1)Кіріспе:
Ғылым, М.Хайдеггердің ойынша, дүниені ретке келтіру (жобалау, түсіндіру, модельдеу, идеализациялау және т.б.) құралы ретінде ғана әрекет етеді. Ал бұл болмыстың объективтілігі, т.б. болмыстың жеке жақтарын, оның күйлерін ғана ашу. Бұл ғылымдардың әрқайсысының концептуалды аппаратын құруда айқын көрінеді, олардың арасындағы айырмашылық әртүрлі пәндік салаларды сипаттаумен нақты байланысты. Неміс философы жалпы болмысқа мұндай көзқарастың негізділігі туралы әділ сұрақ қояды және философияда әлемнің жалпы онтологиялық бейнесінің дамуымен байланысты саланың бар екенін, ол нақты ғылымдардың негізінде жатқанын көрсетеді. өзі. Ғылымдар дүниенің жергілікті суреттерін оның жалпы философиялық идеясымен салыстыра отырып сипаттайды.
Болмысты ғылымның көмегімен білу мүмкін емес, оны тек философияның көмегімен ғана меңгеруге болады, ол – ақиқат ойлау. Философия затты дәл солай ететін мағына туралы ойлайды. Болмыстың ақиқаты ғылымдардағыдай оны іс жүзінде қолданумен байланысты емес. Ғылымдардың мақсаты – дүниені меңгеру, бірақ оның мәнін түсіну емес. Философия болмысты меңгеруге ұмтылмайды, оның мағыналарын түсінуге бағытталған. Сондықтан философиялық ойлау поэзияға, жалпы сөзге соншалықты жақын. Сөздегі болмыстың мәнін түсіне отырып, философ онда өзін шығармашылықпен жүзеге асырады.
2)Негізгі бөлім:
Зерттеудегі ғалым әлемге «пәндік көзілдірік» арқылы қарайды. Философиялық тұрғыдан ойлайтын адам объективті шектеудің көмегімен болмыстан бет бұрмай, керісінше, оған бет бұрып, оның үндеуіне құлақ асуы, қазіргі ғылым мен техника әлемі бізден барған сайын жабылып жатқан құпияларын түсінуі керек. . Сонымен бірге, «болмыстың шақыруын» тыңдайтын адам қате естіп қалуы мүмкін екеніне байланысты мүлдем ұялмауы керек. Бұл жерде дайын ақиқат жоқ, тек мағынаны түсіну ғана. Адамға болмыстың мәніне ену үшін берілмейді, бірақ оның өзі адамға оның сырын аша алады.
Болмыстың өзі адамға өзін танытуы керек болғандықтан, метафизика адаммен айналысуы керек. Бірақ жеке тұлға ретінде емес, тұлға ретінде болмыстың ерекше құрылымы – «мұнда-болмыс» (Дасеин). Тиісінше, бұл Дазеиннің болмыстағы орнын ерекше негіздеуді талап етеді. Дасеиннің болмыстың конституциясының ашылуы онтология болып табылады. Іргетасы Дазеиннің ақырғылығы болып табылатын метафизика мүмкіндігінің негізі сонда қалану керек болғандықтан, оны іргелі онтология деп атайды.
Жобалау арқылы біз түсінеміз. Бірақ бұл жай ғана еркін және анархиялық психикалық құрылыс емес, ол бізге болмысты түсінуге мүмкіндік береді. «Әрбір іргелі онтологиялық конструкция оның жобасын көруге мүмкіндік беретін нәрседе өзін жүзеге асырады, яғни. болмысты өзінің ашықтығына қалай әкелетінінде және оның ішкі метафизикасының осында-болуға мүмкіндік беретінінде». Мұндай конструкция бізге болмыстың ішкі мәнін ашады. Бұл метафизикалық «бірінші фактінің» негізінде жатқан нәрсені «түсіну» процесі. Немесе, басқаша айтқанда, мұндағы болмыстың мүшелері.
«Дазеиннің шектілігі – болмысты түсіну – ұмытылуда». Онтологиялық құрылыс ұмытудан шығарады. Адамның (мұнда-болатын) экзистенциалды түсінігін беретін болмыстың негізгі (шешуші) тәсілі - күнделікті өмір. Бірақ бұл жеке адамның тәжірибесінің психологиялық сипаттамасы ғана емес. Бұл маңызды, бірақ жеткіліксіз. «Күнделікті өмірдің экзистенциалды аналитикасы пышақ пен шанышқыны қалай басқаратынымызды сипаттамайды. Ол тек болмыстар ғана берілген сияқты бәрі дәл осылай көрінетін болмыстармен кез келген қарым-қатынастың негізінде әлемде-болмыстың трансценденциясы жатқанын көрсету керек.
Дазеиннің іргелі-онтологиялық аналитикасы «қорқынышты» негізгі күй ретінде және сөзсіз кету қаупі алдында болу мүмкіндігін ашады. Қорқыныш бізді «қамқорлық» ұғымын енгізуге, «бар нәрсенің дірілін» сезінуге мәжбүр етеді. Қамқорлық концепциясы іргелі онтологияның бірінші кезеңі болып табылады. Мұндағы болмыс та әрқашан уақытша немесе уақытшалық бар, бірақ уақыттың кәдімгі мағынасында емес. Уақытшалық болмыстың мәні, болмысты түсіну көкжиегі.
Уақыт әрқашан болмыс аймақтарының онтологиялық шектегіші болып табылады. Мысалы, уақытша болмыс бар: табиғат процестері мен тарихтағы оқиғалар. Уақытсыз болмыс (кеңістік, сандық қатынастар) бар. Трансуақыттық мән – мәңгілік бар. Сонымен, уақыттық - осы уақытта бар, бар шеті. Яғни, уақыт тек қана онтологиялық мәнге ие болады. Болмысты тек уақытқа қатысты түсінуге болады, сондықтан оны одан бөлек зерттеуге болмайды. Уақытында болу мәселесін нақтылау маңызды, яғни. қазіргі тіршілік иесі ретінде.
Сондықтан іргелі онтологияның негізгі мәселесі – трансцендентті бастапқы құрылым ретіндегі уақытшалық концепциясы. Ал бұл ар-ожданның, парыздың және өлімнің экзистенциалды интерпретациясын талап етеді. Демек, «метафизика - бұл адам тек жүйелер мен ілімдерде «жасайтын» нәрсе емес, ол Дазеинде жүзеге асырылатын экзистенциалды түсінік, оның жобасы және оны қабылдамау».
Одан әрі М.Хайдеггер онтологияны зерттеу әдісі тек психикалық болжамға негізделуі мүмкін емес дейді. Заттарды өз бетінше, яғни басқаша айтқанда, құбылыс ретінде зерттеу керек. Демек, бұл феноменологиялық әдіс. Құбылысты құбылыспен шатастырмау керек. Сыртқы көрініс бар нәрсеге нұсқайды, яғни. тақырыптың бір жағында, бірақ оның мәнін көрсетпеуі мүмкін. Құбылыс - өзін-өзі көрсететін болмыс, яғни. бізге анық. Феноменология - бұл түптеп келгенде болмыстың болмысын көрсететін объектілерді тікелей түсіну. Болмысты құрайтын нәрсе – құбылыс. Сондықтан қазіргі онтология «тек феноменология ретінде ғана мүмкін». Онтология пәндік-мазмұндық феноменология болып табылады. Яғни, жалпы болмыстың мәні туралы мәселені шешеді.

3) Қорытынды:


Әдіснамалық тұрғыдан алғанда, болмыс ойлаушы адамға ұсынылатындықтан, феноменологияның мәні болмыстың құбылыстарын түсіндіруде жатыр. Яғни, феноменология өз мәні бойынша герменевтика болып табылады. Соңғысы, бір жағынан, түсіндірудің әдістемелік міндетін орындайды; ал екінші жағынан ол «әрбір онтологиялық зерттеудің мүмкіндігі» үшін жағдай жасайды. Ақырында, герменевтика мұнда үшінші мағынаны қамтиды. Ол «мұнда болмыстың тарихилығын тарих мүмкіндігінің онтикалық шарты ретінде онтологиялық түрде дамытады». Яғни, ол рухани тарихи ғылымдардың әдіснамасы ретінде өзінің дәстүрлі мағынасын сақтайды.
Сонымен, М.Хайдеггер ортасында іргелі онтология және зерттеу әдістері феноменология мен герменевтика жатқан экзистенциалдық метафизиканы салады. Рас, адам болмысын құрайтын негізгі М.Хайдеггер экзистенциалдары, мәселен, шектілік, бас тарту, қорқыныш немесе қамқорлық үлкен сұрақтарды тудырады. Бұл үшін оны Э.Кассирер, С.Л. франк. Мысалы, С.Л. Фрэнк мүлде Хайдеггершіліктен бас тарту емес, адамның бастапқы экзистенциалды тәжірибесін (Дазеин) құрайтын басқа адамдармен және әлеммен имманентті байланыс сезімі деп есептеді, ал болмыс пен уақыт кезеңіндегі Хайдеггердік экзистенциалдар типтік екіншілік болды.
4) Пайдаланылған әдебиеттер:

  • Хайдеггер М. Болмыстың метафизикасы іргелі онтология ретінде // Мартин Хайдеггер және 20 ғасыр философиясы: сб. есеп беру / Щицова Т.В. (жауапты ред.). Минск, 1997 ж.

  • Хайдеггер М. Болмыс мәселесін дамытудағы қос тапсырма.

  • Уикипедя:

https://studref.com/378168/filosofiya/fundamentalnaya_ontologiya_haydeggera

Достарыңызбен бөлісу:




©www.engime.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет